Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, og derefter yderligere 14 dage til at returnere varen i. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb.
Du kan sende en mail til info@butikflid.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. 

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: Levering af digitalt indhold som ikke leveres fysisk, hvis du forinden har accepteret at udførelsen sættes i gang og at din fortrydelsesret dermed mistes.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres.
Du kan returnere en ordre ved at købe et returlabel i vores returportal. 

Returportal link: https://return.shipmondo.com/flid

Fra linket bliver du omdirigeret til vores returportal hos Shipmondo.com
Et returlabel koster 36 kroner, uanset ordrens størrelse.

Varen sendes til:
Flid
Saxogade 77
1662 København V

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. 
Det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked på info@butikflid.dk og derefter aflevere den personligt på ovenstående adresse i forretningens åbningstid.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.
Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
 Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Reklamation

I henhold til købelovens regler for varekøb yder vi 24 måneders reklamationsret på alle varer, når du handler hos os som forbruger.

Reklamationsretten betyder , at du kan klage over fejl og mangler ved varen som er opstået i op til 24 måneders efter købsdato. Den dækker hvis varen er ufuldstændig eller beskadiget ved modtagelsen, men ikke hvis fejl eller slitage er opstået på grund af forkert brug, herunder forkert vask eller almindelig slitage.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Flid
Saxogade 77
1662 København V

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Forbehold

Vi tager forbehold for prisændringer. Du skal også være opmærksom på, at farver kan være svære at gengive helt naturtro på en computerskærm, og at computerskærme kan gengive farver forskelligt.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@butikflid.dk. Hvis
det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus,
Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr.
Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en E-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e- mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens
online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
butikflid.dk
Saxogade 77
1662 København V
e-mail: info@butikflid.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min
købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)